Fandom

Nadzdolni Wiki

Nadzdolni

495stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Nadzdolni
Nadzdolni.jpg
Format Teen sitcom
Twórca Dan Signer
Obsada China Anne McClain
Sierra McCormick
Jake Short
Stefanie Scott
Carlon Jeffery
Kompozytor początkowej piosenki Toby Gad, Lindy Robbins, 3 McClain Sisters
Początkowa piosenka "Exceptional", performed by China Anne McClain
Państwo produkcji Stany Zjednoczone
Język Angielski
Liczba serii 2
Liczba odcinków 43 (emitowane)
Produkcja
Producent wykonawczy Dan Signer
Stephen Engel
Miejsce San Francisco, California (nagranie)
Hollywood, California (miejsce nagrywania)
Ustawienia kamery Videotape (filmized);
Multi-camera
Czas trwania 23 minuty
Kampania produkcji It's a Laugh Productions
Gravy Boat Productions
Disney Channel Original Productions
Emisja
Kanał emisji Disney Channel
Format obrazu 480i (SDTV)
720p (HDTV)
Pierwsza emisja 6 maja 2011
(zapowiedź)
17 czerwca 2011 (USA)
10 grudnia 2011 (Polska)
Orginalna emisja 6 maja 2011
(zapowiedź)
17 czerwca 2011 (USA)
10 grudnia 2011 (Polska) – trwa
(regularny serial)
Status obecnie emitowany
Medal.png

Nadzdolni to amerykański sitcom telewizyjny, serial z kanonu Disney Channel Original Series, stworzony przez twórcę Nie ma to jak statek, Dana Signera. Międzynarodowa prapremiera odbyła się 6 maja 2011 roku, natomiast jest emitowany jako regularny serial od 17 czerwca 2011 roku (Polska 10 grudnia 2011). W USA premierowy odcinek "TransplANTed" został wyemitowany zaraz po finale serialu "Nie Ma To Jak Statek". 30 listopada 2011 zostało ogłoszone, że Nadzdolni wracają w drugim sezonem, którego międzynarodowa premiera odbyła się 1 czerwca 2012 roku (Polska 13 października 2012) 2 października 2012 roku został ogłoszony trzeci sezon serialu, natomiast premiera nastąpi 31 maja 2013 roku.

FabułaEdytuj

Chyna Parks (China Anne McClain), 11-letnia dziewczyna utalentowana muzycznie, dołącza do Instytutu dla wyselekcjowanych talentów w szkole Webster High w San Francisco, California. Pierwszego dnia poznaje dziewczynę z ejdetyczną pamięcią, Oliwkę Doyle (Sierra McCormick) i artystycznego geniusza, Fletchera Quimby (Jake Short), który zakochał się w niej od pierwszego wyjrzenia. Przeżywają różne przygody przy okazji wykorzystując swoje zaawansowane talenty. Najbardziej popularna dziewczyna w szkole Lexi Reed (Stefanie Scott) dokucza Chynie, uważając ją jako swojego przeciwnika, w dążeniu do bycia gwiazdą szkoły. Starszy brat Chyny, Cameron (Carlon Jeffery), stara się unikać jej, z obawą, że może go upokorzyć.

ProdukcjaEdytuj

RowójEdytuj

Disney Channel ogłosił zaakceptowanie produkcji serialu 11 listopada 2010 roku, która zozpoczęła się we wczesnym 2011 roku. Cała idea serialu powstała, kiedy twórca Dan Signer zobaczył Chinę. "The girl had so much confidence. She can nail a joke. She can sing. build a show around a child prodigy? Someone who's got all of this natural talent & ability but is still challenged when she's sent off to high school at the age of 13?" powiedział Signer w wywiadzie. Po wyemitowaniu pierwszego odcinka, Disney Channel zadecydowało, żeby zwiększyć ilość odcinków z 13 do 21 w pierwszym sezonie.

CastingEdytuj

Sierra McCormick została przyjęta do obsady po przesluchania, w trakcie którego mówiła o tygrysach. Dan Signer powiedział "And as I heard her continually talking about tigers, I thought 'That's just how Olive would sound.' Which is how Sierra got that part." Jake Short był ostatnim z trzech głównych aktorów włączonych do obsady.

BohaterowieEdytuj

  • Chyna Parks (China Anne McClain) to utalentowana muzycznie 11-letnia dziewczyna, która jest objęta specjalnym programem wspierającym rozwój "A.N.T." w swojej szkole. Nie boi się podejmować różnych wyzwań, nawet, jeżeli przerastają one jej możliwości.
  • Oliwka Doyle (Sierra McCormick) jest chodzącą encyklopedią. Ma pamięć fotograficzną. Jest nieśmiała, lecz czasami potrafi zaskoczyć.
  • Fletcher Quimby (Jake Short) to artystyczny geniusz, któremu podoba się Chyna.
  • Lexi Reed (Stefanie Scott) jest jedną z uczennic, która zawsze dostaje główną rolę w szkolnych musicalach, jest panią prezydent samorządu uczniowskiego oraz główną cheerleaderką. Jest największą rywalką Chyny. Jest główną antagonistką serialu. Jest bardzo popularna.
  • Cameron Parks (Carlon Jeffery) to starszy brat Chyny. Unika uczniów objętych programem "A.N.T.", w tym także swoją siostrę.
  • Angus Chestnut (Aedin Mincks) to komputerowy geniusz. Podoba mu się Oliwka, lecz ona tego nie odwzajemnia.

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

OdcinkiEdytuj

Główny artykuł: Lista odcinków serialu Nadzdolni

Serie Edytuj

Seria Odcinki Oryginalna emisja w USA Oryginalna emisja w Polsce
Premiera serii Finał serii Premiera serii Finał serii
1 26 6 maja 2011 13 kwietnia 2012 10 grudnia 2011 29 września 2012
2 TBA 1 czerwca 2012 początek 2013 13 października 2012 2013
3 TBA 31 maja 2013 2014 2013 2014

Ścieżka dźwiękowaEdytuj

Główny artykuł: A.N.T. Farm Soundtrack

Ścieżka dźwiękowa serialu ukazała się w Stanach Zjednoczonych 11 października 2011 roku. Zawiera piosenki wykonania Chiny Anne McClain, Stefanie Scott i Carlona Jefferya oraz 2 bonusowe tracki zespołu The McClain Sisters.

Lista utworówEdytuj

  1. Exceptional wykonania Chiny Anne McClain
  2. Dynamite wykonania Chiny Anne McClain
  3. Unstoppable wykonania Chiny Anne McClain
  4. My Crush wykonania Chiny Anne McClain
  5. Calling All The Monsters wykonania Chiny Anne McClain
  6. Beautiful wykonania Chiny Anne McClain
  7. Pose wykonania Stefanie Scott i Carlona Jefferya
  8. Summertime wykonania Carlona Jefferya
  9. Electronic Apology wykonania The McClain Sisters
  10. Perfect Mistake wykonania The McClain Sisters

FanfictionEdytuj

  1. Lista odcinków wymyślonych przez fanów

Do obejrzeniaEdytuj

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie odcinki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki