Fandom

Nadzdolni Wiki

Finesse Mitchell

495stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Finesse Mitchell
Finesse Mitchell.jpg
Informacje
Pełne imię

Finesse Mitchell

Płeć

Mężczyzna

Data urodzin

12 czerwca 1972 (41 lat)

Miejsce urodzin

Atlanta, Georgia

Zawód

Aktor, komediant, autor

Rola

Darryl Parks

Alfred Langston "Finesse" Mitchell to amerykański aktor, autor i stand-upowy komik. W latach 2003-2006 był jednym z obsady Saturday Night Live. Obecnie gra Darryla Parksa, tatę Chyny i Camerona w serialu Nadzdolni.

Życie i karieraEdytuj

Mitchell urodził się w Atlancie w stanie Georgia. Po ukończeniu 29 Liceum Douglassa dostał się do uniwersytetu w Miami, gdzie był gwiazdą szkolnej drużyny futbolowej i należał do bractwa Iota Chi Chapter z Kappa Alpha Psi. Dwie drużyny z Miami w składzie z Mitchellem i Dwayne Johnsonem zostały nazwane przez kilku dziennikarzy sportowych jako stawiających "Finessing and Rock" (finezyjną i kamienną) obronę, nazwa inspirowana klasycznym filmem z roku 1984 "Romancing the Stones". 

Po raz pierwszy pojawił się w telewizji w produkcji BET (Black Entertainment Television) "Comic View", gdzie otrzymał tytuł najlepszego od wszystkich lokalnych widzów show. Po karierze w "Comic View" Mitchell przeniósł się do Los Angeles i Nowego Jorku gdzie wiele razy pojawił się w "The Late Late Show with Craig Kilborn" i dwa razy w  "Late Night with Conan O'Brien". To wywołało wysokie zainteresowanie nim uniwersytetów, imprezowych korporacji i promotorów koncertowych w całych Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Zaoferowano mu prowadzenie własnego pół-godzinnego show na Comedy Central.

W roku 2003 Mitchell prosił o bycie jednym z występujących na "Saturday Nighy Live". W 2005 stał się członkiem obsady "SNL" i wystąpił kilkakrotnie w 29. i 30. sezonie show, a następnie dostał się do regularnej obsady na początku 31. sezonu. Po awansie jego czas na wizji został drastycznie zmniejszony. 20 września 2006 roku ogłoszono wyrzucenie z programu Mitchella, Chrisa Parnella i Horatia Sanza z powodu cięcia kosztów.

Po zakończeniu pracy w SNL, kontynuował swoją karierę stand-upową i pojawił się w filmach takich jak "Who's Your Caddy? i Mad Money. W roku 2010 pojawił się w programie kabaretowym "Nick Swardson's Pretend Time" na kanale Comedy Central.

Z pomocą syna Quincy Jonesa, QD3, Mitchell wydał swoje DVD ze wszystkimi jego stand-upami zatytuowane “Snap Famous.” Jest również pisarzem i oferuje pomoce związkowe w magazynie Essence. Na podstawie swojej kolumny wydał książkę zatytułowaną “Your Girlfriends Only Know So Much”, która zawiera porady dla afroamerykańskich kobiet.

13 września 2003 ożenił się z Jessicą Santos w Atlancie.

TwitterEdytuj

Z Twittera Finesse'a Mitchella:

Więcej w Fandom

Losowa wiki