Fandom

Nadzdolni Wiki

Elise Neal

495stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Elise Neal
Black-shoulder-length-hair.jpg
Informacje
Pełne imię

Elise Neal

Płeć

Kobieta

Data urodzin

14 marca 1966 (47 lat)

Miejsce urodzin

Memphis, Tennessee

Zawód

Aktorka, piosenkarka

Rola

Roxanne Parks

Elise Neal (ur. 14 marca 1966 w Memphis w stanie Tennessee, USA) to amerykańska aktorka filmowa. W serialu Nadzdolni gra rolę Roxanne Parks.

Wczesne życieEdytuj

Neal urodziła się 14 marca 1965 roku w Memphis w stanie Tenessee. Jest córką pielęgniarki i konstruktora budowniczego. Uczęszczała do szkoły Lakeview Elementary. Za młodu była baletnicą i cheerleaderką. Podczas jednego treningu złamała swój lewy nadgarstek. Gdy kość się zrosła już nigdy nie wróci do właściwej pozycji. Elise ukończyła Overton High School, czyli liceum dla twórczych i Performing Arts (szkoła dla twórczych) w 1984 roku. Następnie rozpoczęła naukę w Uniwersytecie Plastycznym w Filadelfii. Elise ukończyła college dwa lata później i przeniosła się do Nowego Jorku, gdzie poświęcała się głownie teatrowi muzycznemu. Kobieta odkrywała swój talent aktorski w rożnych podróżnych kampaniach na całym świecie. Jej przeżycia związane z teatrem muzycznym, doprowadziły ją do występów w reklamach telewizyjnych. Po pewnym czasie Elise wyjechała do Los Angeles.  

KarieraEdytuj

Raz aktorka w Los Angeles zagrała "Janice Suncair" w operze mydlanej "|Loving" na kanale ABC. Wkrótce potem wystąpiła w seaQuest 2032 , jako pilot myśliwca Lieutenant J.J. Fredericks. Debiutem aktorki była rola w filmie Johna Singletona "Rosewood". Jej Filmografia zawiera rownież filmy takie jak: Paid in Full, Money Talks, Mission to Mars i Restaurant. Neal najnowszym filmem jest prdukcja z lipca 2007 roku "4 Life", w którym brał udział rownież Wood Harris, jest to amerykańskie hit w sprzedaży. Aktorka grała rownież w przeróżnych serialach jak "K-Ville", w którym występował tez Anthony Anderson i Cole Hauser. Niedługo będzie można ją ujrzeć w serialu pt. "Ransom Games", w którym gra żonę negocjującą o bezpieczny powrót męża.  Neal i reszta obsady z Hustle and flow" zostały nominowane do nagrody najlepszych aktorów scenicznych dla najlepszego zespołu. Nagrodę NAACP za najlepszy obraz i za najlepszego aktora w "Young Hollywood". Poza tym aktorka zdobyła trzy nominacje NAACP za najlepszą aktorkę komediową w "Hughleya" w filmie i nominację za najlepiej grającego drugoplanowego aktora w filmie "Hustle and Flow".

Neal pojawiła się w teledyskach Dannii Minogue w roku 1994 "This is it", Black Sheep "Strobelight honey" (1992), Fathera MC "Lisa Baby" (1991) i "Rose is Still a Rose", w 50 Centa "Follow my Lead",  Vanessy Williams "Work to Do", Portraita "Homey Dip", Chubba Rick "Just the Two of Us" i Tricha Daddy "I'm a Thug". Neal pojawiła się rownież w 2007 roku na okładce magazynu "King Magazine".

Aktorka rowija się jako producent. Tworzy i Opracowuje kilka multimedialnych projektów: program na żywo na podstawie jej grupy R&B, "Assorted Flavor", o fitnessowych i codziennych markach i pare projektów na temat jej rozwoju umowy z Mandalay Bay Entertainment. 

Filmografia Edytuj

Role: Yevette w dramacie Hustle & Flow (2005) oraz Hallie McDaniel w horrorze Krzyk 2 (Scream 2, 1997), przypieczętowały jej karierę w Hollywood. Neal współpracowała z takimi reżyserami jak John Singleton, Brian De Palma, Steven Spielberg czy Wes Craven.

Gościnnie pojawiła się w teledysku do utworu Aaliyah "Miss You".

Więcej w Fandom

Losowa wiki